Наші вітання, Гість
Ваш помічник у світі ІТ
Головна Реєстрація Вхід

Комп'ютерна графіка

 

Комп'ютерна гра́фіка — це графіка, тобто зображення, яке цифровуються, створюються, перетворюються, обробляються і відображаються засобами обчислювальної техніки, включаючи апаратніі програмні.

Для відображення графіки використовують моніторпринтерплотер тощо.

Робота з комп'ютерною графікою — один з найпопулярніших напрямків використання персонального комп'ютера.

Розрізняють 3 види комп'ютерної графіки. Це растрова графікавекторна графіка і фрактальна графіка

растрова графіка векторна графіка фрактальна графіка

Растрова графіка

Ра́строва гра́фіка (англ. Raster graphics) є частиною комп'ютерної графіки, яка має справу зі створенням, обробкою та зберіганням растрових зображень. Растрове зображення є масивом кольорових точок (пікселів). Обробка растрової графіки здійснюється растровими графічними редакторами. Растрові зображення зберігаються у різних графічних форматах.

Растрове зображення

Растрове зображення — зображення, яке представляє собою сітку, зазвичай прямокутну, пікселів відображенних на моніторі, папері та інших відображаючих пристроях і матеріалах.

Характеристиками растрового зображення є:

  • Кількість пікселів — зазвичай вказують кількість пікселів по ширині і висоті (наприклад, 1024 × 768, 1920 × 1080)
  • Кількість використовуваних кольорів або глибина кольору (обсяг пам'яті в бітах, що використовуються для одного пікселя);
  • Колірний простір — RGBCMYKXYZYCbCr та ін;
  • Роздільна здатність — довідкова величина, яка вказує на рекомендований розмір зображення.

Растрові зображення редагують за допомогою растрових графічних редакторів. Створюються растрові зображення фотоапаратами, сканерами, безпосередньо в растровому редакторі, також шляхом експорту (растеризацією) з векторного редактора або у вигляді знімків екрану.


Векторна графіка

Ве́кторна гра́фіка (також геометричне моделювання або об'єктно-орієнтована графіка) — створення зображення в комп'ютерній графіці з сукупності геометричних примітивів — (точоклінійкривихполігонів), тобто об'єктів, які можна описати математичними виразами.

Векторна графіка для опису зображення використовує вектори, на відміну від растрової графіки, яка описує зображення як масив пікселів (точок).


Фрактальна графіка


 

Фрактальна графіка — технологія створення зображень на основі фракталів.

Найвідомішими фрактальними об’єктами є дерева: від кожної гілки відходять меньші, схожі на неї, від них - ще менші. За окремою гілкою математичними методами можна відслідкувати властивості всього дерева. Фрактальні властивості мають такі природні об’єкти, як: сніжинка, що при збільшенні виявляється фракталом; за фрактальними алгоритмами ростуть кристали та рослини.

дивись

Фрактал - це об’єкт, окремі елементи якого успадковують якості батьківських структур. Найвідомішими фрактальними об’єктами є дерева: від кожної гілки відходять меньші, схожі на неї, від них - ще меньші тощо. За окремою гілкою математичними методами можна відслідкувати властивості всього дерева. Фрактальні властивості мають такі природні об’єкти як сніжинка, що при збільшенні виявляється фракталом; за фрактальними алгоритмами ростуть крістали та рослини.

Поява нових елементів меньшого розміру відбувається за простим алгоритмом. Очевидно, що описати подібні об’єкти можна всього лише декількома математичними рівняннями!

Трикутники можна добудовувати аналогічним чином до нескінченності. Ми можемо отримати об’єкт будь-якого рівня складності, використовуючи простий алгоритм. При цьому нічого, крім самих рівнянь, які займають декілька байт, у пам’яті комп’ютера зберігати не треба! Уся інформація, необхідна для відтворення цього фрактала, займає всього лише десятки байт! Звичайно, виникло питання - а чи можна стиснути будь-яку інформацию, підібравши необхідний фрактальний алгоритм? Принципово можна, і на заході активно ведуться роботи в цьому напрямку. Таким чином, фрактали є цікавим об’єктом для вивчення за двома основними причинами:

  • фрактали є одними з найкращих моделей живої природи;
  • їх дослідження відкриває нові перспективи для стиснення інформації.

Серед програмних засобів можна виділити продукти фірми Golden SoftWare:

  • Surfer - створення тривимірних поверхонь;
  • Grapher - створення двовимірних графіків;
  • Map Viewer - побудова кольорових карт.

Графічні формати

Графічні формати файлів і даних призначені для зберігання зображень, таких як фотографії та малюнки.

Графічні формати поділяться на векторні і растрові.

Способи форматування задають структуру даних і відрізняються один від одного. Для того, щоб комп'ютери і програми могли читати і обробляти дані, структури файлів повинні відповідати певним правилам. Поширені формати на етапі додрукарської обробки видання: TIFFEPS і PDF.

Растрові формати

Векторні формати
2D

3D

  • COLLADA — формат, разроблений для обміну між 3D додатками
  • SKP
  • STL — A stereolithography format
  • U3D — Universal 3D file format
  • VRML — Virtual Reality Modeling Language
  • X3D
  • .3ds
  • 3DXML
Комплексні формати

 


Форма входа
E-mail:
Пароль:
Забув пароль | Реєстрація

Онлайн всього: 5
Гостей: 5
Користувачів: 0
Copyright © XEOL.COM.UA